Linderborg nominerad till Augustpriset

Jag är så glad, så glad för Åsas skull. Jag hoppas att hon vinner! Det vore hon väl värd!


Följande böcker har nominerats till Årets svenska skönlitterära bok:
Har någon sett mig någon annanstans? av Beate Grimsrud (Albert Bonniers Förlag)
Mig äger ingen av Åsa Linderborg (Bokförlaget Atlas)
Norrlands Akvavit av Torgny Lindgren (Norstedts Förlag)
Synopsis av Ulf Karl Olov Nilsson (Symposion)
Världens sista roman av Daniel Sjölin (Norstedts Förlag)
Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark (Norstedts Förlag)

113 böcker har sänts in från 25 förlag. Juryn har bestått av Annina Rabe, (ordf.), Viktoria Jäderling, Mohamed Omar, Gunilla Sandin och Carl Tham.


För att läsa mer om Augustpriset besök http://www.augustpriset.info/.
För att läsa Åsas kommentar till nomineringen, besök
 http://www.aftonbladet.se/kultur/article1072175.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0