Midvinterblod av Mons Kallentoft

Har haft sådan jä**a huvudvärk idag så jag tidvis trott att huvudet skulle gå sönder på mig. Nu känns det något bättre, men det är ju en klen tröst när man snart ska gå och lägga sig igen. Jag har inte ens orkat läsa bok utan som mest bläddrat i några heminredningsmagasin. Kan vara trevligt det med ibland. Ljudböcker kan man ju kanske också lyssna på när man har ont i huvudet.  Men idag orkade jag inte. Jag kunde inte koncentrera mig.
 
"Midvinterblod" av Mons Kallentoft lyssnade jag för en tid som ljudbok. Uppläsare är Torsten Wahlund. Handlingen utspelar sig på östgötaslätten där man finner en död man hängande i ett träd. Tillvägagångssättet påminner om en gammal offerritual ur asatron. Men vem har offrat? Och varför? Det blir polis Malin Fors uppgift att ta reda på det.

Boken är helt ok underhållning för stunden, men jag tycker att denna bok fått lite väl mycket uppmärksamhet. Jag tycker inte alls att den har något jag inte läst om förut. Handlingen är bitvis seg och riktigt spännande tycker jag aldrig att det blir. Har man inget annat att läsa kan det duga. Annars - låt bli!                         

image45

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!

Vill du vara med på ett pocketutbyte?
Hör av dig i så fall.

Läs mer här: http://designk.blogspot.com/2008/04/pocketutbyte.html

//Kerstin

2008-04-11 @ 14:24:27
URL: http://designk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0