Presidentens val av Anne Holt

Nu läser jag i snabbare takt än jag bloggar igen. Listan på "obloggade böcker" växer, men det gör ju å andra sidan att jag har en liten källa att ösa ur. I källan finns ett och annat guldkorn och saliga är de människor som har dom olästa. Tänka sig att man kan vara avundsjuk på någon för att de inte gjort en sak man själv redan gjort? Klura på den en stund!  =)

Anne Holt, Norges okrönta deckardrottning har skrivit en ny bok, "Presidentens val". Den handlar om USAs första kvinnliga president som väljer att åka till Norge på sitt första utlandsbesök. (Det passr bra eftersom hon själv är norskättad.) Men hur lyckas hon försvinna från hotellets svit utan att någon sett något? Har hon blivit kidnappad? Och i såfall av vem?  Och varför har inte ens övervakningskamerorna registrerat bortförandet?

Till en början en trög, seg historia med mycket politik och jag kämpade mig verkligen fram. Jag funderade många gånger på att ge upp. Men det är jag glad att jag inte gjorde. Väl i hamn var behållningen desto större! När den sista pusselbiten hamnat på sin plats blev boken en genialisk historia med många bottnar och en bok att faktiskt fundera mer på. Och kanske till och med läsa om?!  

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0