Mitt rätta jag av Pernilla Glaser

Åh, idag ska jag hämta fyra böcker på biblioteket som jag har reserverat. Och jag har redan bestämt vilken jag ska börja att läsa. Det är som att få en fin present att hämta ut de där böckerna tycker jag. 

"Mitt rätta jag" av Pernilla Glaser är historien om Nicke. Historien tar sin början när hustrun kommit på ytterligare en av Nickes otroghetsaffärer och därför slagit sönder hans ovärderliga leksakssamling. Därefter kommer de personliga katastroferna slag i slag och Nickes liv kommer aldrig att bli sig likt igen. Men någon gång måste det väl vända. Eller?

Hm, nja, ingen bok som jag kommer att minnas något längre tag. Den beskrivs ibland vara "rolig", men jag tycker bara att den är tragisk och jag bara undrar när "karljäveln" tänker växa upp. Den är lättläst, men dessvärre knappt underhållande för stunden. Och jag undrar om någon annan än just Pernilla Glaser skulle ha fått den utgiven över huvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0