Myrrha av Ulrika Kärnborg

Ibland är det seeeegt , seeeegt, seeeegt att läsa ut en bok. Men det händer inte så ofta som tur är. Mina förväntningar var höga och därför gav jag inte upp. I efterhand önskar jag att jag hade gjort det.

"Myrrha" av Ulrika Kärnborg handlar om Hannah, som arbetar som piga i det viktorianska England. Där möter hon Arthur, som är av högre klass, men som har ett avvikande intresse för arbetarkvinnor och smuts. Deras möte är början på en livslång relation mellan "slaven" och "härskaren" kantat av dominans och underkastelse.

"Myrrha" (går numera under namnet "pissmyrrha") är det i särklass tråkigaste och ointressantaste bok jag läst på åratal. Jag kan i efterhand inte komma på en enda sak som var bra med den. Möjligen då att den till slut faktiskt tog slut.  


Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Och vilken tur att jag lät den där stå kvar i hyllan på biblioteket idag, då! En besvikelse mindre... Eller så hade jag blivit överförtjust i den... Man vet ju aldrig! ;-)

2008-06-09 @ 16:54:41
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com
Postat av: *Malin*

Åh nej. Jag fick hem den från en bokklubb, hade visst glömt att avbeställa. Igen. Nu blir jag ännu mer arg på mig själv som glömde avbeställa den. :-(

2008-06-10 @ 12:32:47
URL: http://malinsblog.wordpress.com
Postat av: Ingela

Malin -- Jag håller tummarna för att du tycker bättre om den än vad jag gjorde. (viskar Eller så byter du den på bokhandeln. Du har ju precis fyllt år och fick två likadan... ;) )

2008-06-10 @ 14:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0