Anna, min älskade av Magnus Utvik

Jag undrar så vilka ni är. Ni som besöker min blogg mest varje dag fastän jag svikit er så hårt genom att inte uppdatera den på länge. Har tappat lite av min läsglädje under slutet av april och maj, men nu börjar den så sakteliga att återkomma. Och med läsglädjen kommer också lusten att blogga. Tänkte därför fira genom att göra två inlägg idag!

Det är sommar och varmt och livet borde vara lättsamt och otvunget. Men i sin lägenhet i en av Stockholms förorter sitter Anna och Marcus, som fått beskedet att Anna har livmoderhalscancer. Anna är 29 år och plötsligt står paret inför det faktum att Anna kan dö. Dödligheten i denna cancerform är en på tre. "Anna, min älskade" är en bok som handlar om hur snabbt livet kan förändras och hur man försöker att hantera det ofattbara.

"Anna, min älskade" är en lättläst bok om ett svårt ämne. Utvik gör sitt yttersta för att försöka förmedla känslostämningar och kasten mellan hopp och förtvivlan. Dessvärre lyckas han inte drabba mig på det sätt jag hade hoppats. Boken är ändå läsvärd. Inte minst för att Utvik varit modig nog att skriva om cancer som drabbar kvinnor och hur det är att vara man och nära anhörig. Och dessutom har han fått mig att ideligen vilja grilla halloumi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0