Aldrig fucka upp av Jens Lapidus

Bokmässan är över för den här gången. Amen. Och för mig personligen blev det succé! Bildgalleriet är över förväntan och den som ser fram emot mitt repotage kommer inte att bli besviken. Men som sagt. Räkna med att det blir i slutet av nästa vecka.
 
"Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus
är det andra boken i Stockholm Noir-serien, och uppföljaren till "Snabba cash". Här får vi möta de tre huvudkaraktärerna, Mahmud, Thomas och Niklas. Mahmud är en förortskille med kriminellt föflutet, som efter ett kortare fängelsestraff försöker att få ordning på sitt liv. Thomas, den korrumperade polisen som inte tar skitjobben och helst inte tjänstgör tillsammans med "flickor". Och Niklas, fd legosoldat vars traumatiska uppväxt gör att han tar lagen i egna händer. Och på ett eller annat sätt korsar de till sist varandras vägar.

Jag tyckte mycket om "Snabba cash" och jag tycker att "Aldrig fucka upp" håller gott som dess uppföljare. (Den andra boken ska ju som sagt vara bland de svårare att skriva.) Språket känner man igen från förra boken och karaktärerna känns trovärdiga. Det enda negativa jag egentligen kan säga om boken, är att jag starkt ifrågasätter Lapidus research beträffande adoptionsproccesser. Men underhållande - det är det! Absolut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0