Du ska vara spännande och varm av Anna Bengtsson

Tredje dagen på nya året, och jag tycker att jag skött bloggandet riktigt bra om jag får säga det själv. Jag har också läst ut årets första bok och funderar nu som bäst på vilken den andra ska bli. Men först ska jag försöka blogga färdigt om böckerna jag läste 2007. Och än är det några kvar.

"Du ska vara spännande och varm" av Anna Bengtsson handlar om att dejta på nätet. Här får vi följa "Fruensamhemma" när hon möter sina potentiella stora kärlekar. Men hur beskriver man sig själv från sin bästa sida? Och vem döljer sig bakom de intressanta nicknamnen och hur bra stämmer deras beskrivning av sig själva överens med verkligheten? 

Nja, jag var inte så imponerad. Lättläst, men knappt underhållande för stunden. Temat är intressant, men på något sätt når Bengtsson inte ända fram. Klyschorna är för många och nyanserna för små. (Eller är det för att jag känner att jag måste försvara nätdejtingen av rent personliga skäl?) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0