Alltid redo att dö för mitt barn av Joanna Rubin Dranger

Den här boken fick jag som en bonus i samband med ett bokpaket med recensionsexemplar. Den är liten och söt och på omslaget glänser gulddetaljerna. Ja, jag vet. Jag är svårt svag för fina omslag.

Här redogör Rubin Dranger för moderskapets vedermödor med slagkraftiga texter och bilder. Den avhandlar såväl kroppsfixering, egocentrism, föräldrars dubbelmoral och den översvallande mammakärleken.

Lättläst och tankeväckande och modig, även om igenkänningsfaktorn av förklarliga skäl inte är så hög just för mig, då jag inte har några barn. Än. Min absoluta favorit "Mödravård hightec", kan jag inte motstå från att visa här. Jag skrattade högt när jag såg den. Gör du?





Papperssnurra och trätratt

Kommentarer
Postat av: marie levin

ja..himla fin elefant!

(blir lite ledsen)

2009-06-21 @ 01:31:38
URL: http://djufmary.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0