I en annan del av Bromma av Martina Haag

Jag älskar min iPod! Jag kommer inte ens ihåg hur det var innan jag hade den. Ljudböcker passar mig som är bekväm. Jag behöver inte ens vända blad! Och Haags inläsning tycker jag är den största behållningen med den här boken.

"I en annan del av Bromma" av Martina Haag. (Är det chiclitt? Jag tycker det och har därför kategoriserat den som det.) Boken handlar om Bella (känd från den förra boken "Underbar och älskad...") som numera är gift med den framgångsrike TV-stjärnan Matte, som hon också har två pojkar med. Hon arbetar i receptionen på TV4 och har liksom de flesta småbarnföräldrar svårt att få ihop livspusslet. När hon får en semesterresa av Matte, för att på egen hand få resa bort och vila upp sig, tackar hon tveksamt ja. Varför är Matte så angelägen om att hon ska resa bort? Är det för att röja henne ur vägen, så han kan tillbringa mer tid med sin älskarinna?

Lättlyssnad. Lättsmält. Lättglömd. Boken upptar ingen hjärnverksamhet efter att den väl är slut. (Knappt under tiden den pågår heller...) Helt OK underhållning för stunden. Bäst i hela boken är påskfirandet med svärföräldrarna, vilket jag knappast tror är ens hälften så roligt om man inte får det levererat rakt in i öronen av Haag själv.  


Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Hej! Bara en liten uppmaning, som jag glömde att nämna i mejlet till alla Pocket & Prassel-deltagare: Hör av dig till den som du ska skicka brev till! Använd en anonym mejladress eller skriv en kommentar! (Se inlägg på min blogg + kommentarer)

Ursäkta tankspriddheten! ;-)

2008-08-22 @ 22:15:55
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0