Brunstkalendern av Emma Hamberg

Vänner! Nu börjar jag komma ifatt med bloggandet! "Brunstkalendern" är den sista boken jag läste 2007 då jag låg sjuk mellan jul och nyår. Men jag har inlett 2008 starkt så än finns det lästa böcker att blogga på. =)

"Brunstkalendern" av Emma Hamberg handlar om de tre systrarna Marie, Åsa och Lena. Marie är strax över 40, singel, arbetar som barchef och bor i storstan. Åsa är 37, sambo, datafreak, har gott om pengar men längtar efter barn. Lena är 34, fyrbarnsmamma, halvtidsarbetande boende på landet. Lena är också den som bor närmast föräldrahemmet, den stora bondgården de alla är uppvuxna på. Ingen av de tre systrarna är helt nöjda med sina liv och när livet plötsligt tar en oväntad vändning blir de alla tvungna att omvärdera sina liv och göra nya val.

"Brunstkalendern" är lättläst och så där skönt underhållande för stunden. Hamberg skriver rakt och ärligt. Personporträtten är genomtänkta och välbeskrivna. "Brunstkalendern" är ingen bok jag behöver fundera på eller reflekterna kring. Visst innehåller den ett par etiska dilemman, men inget nytt under solen som inte redan diskuterats. Eller?   

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0