Mera självkänsla av Mia Törnblom

"Mera självkänsla" är ännu en av de ljudböcker jag lyssnade på under senhösten. Boken är en uppföljare till Törnbloms tidigare boksuccé "Självkänsla nu". Uppläsare är Törnblom själv.

"Självkänsla nu" redde ut begreppen självförtroende och självkänsla och skillnaden mellan de bägge. Den gav oss också redskapen till att stärka vår självkänsla genom den berömda "Bra-Tack-Hjälp-boken". Och i "Mera självkänsla" utvecklar Törnblom metoden ytterligare. Dessutom fokuserar hon mer på självkänsla i arbetslivet, i föräldrarollen och vänskaps- och kärleksrelationer. Boken innehåller övningar och uppgifter att fundera och reflektera kring samt många exempel på frågor från andra läsare.

Om du, liksom jag, är intresserad av personlig utveckling kan Törnbloms bok vara något för dig. Jag tycker Törnbloms metod är lättförståelig och tydlig och att hon är entusiasmerande i sig själv.

Däremot rekommenderar jag att man läser boken istället för att lyssna på den. Detta av två skäl;
1)  Törnblom är ingen bra uppläsare. Det blir rätt monotont och de som gestaltar andra människor i boken är riktigt usla uppläsare.
2) Det kan vara bra att kunna göra markeringar eller anteckningar i marginalen när man läser en sådan här bok. Och det kan vara av värde att lätt kunna bläddra tillbaka till övningar och dyligt.

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0