Tillsammans av Denise Rudberg

Gott nytt år kära bokvänner! Och gissa om jag ligger efter med bloggandet? =) Jag ska göra mitt bästa för att komma ikapp och ambitionen är därför att uppdatera bloggen lite oftare den närmsta tiden.

Jag har sedan 1997 skrivit upp alla böcker jag läst i en skrivbok. Det är väldigt roligt och spännande att i efterhand kunna se vilken litteratur som fångat mitt intresse ett specifikt år. Eller att konstatera att jag bara läste en enda bok 2006 och hela 51 st 2007. Toppnotering under de senaste 10 åren ska tilläggas.

"Tillsammans" är en ungdomsbok skriven av Denise Rudberg. Jag lånade den på biblioteket och läste den i första hand för att se om det var en lämplig bokklapp till min lilla lillasyster. Den handlar om de tre vännerna Theresa, Alexander och Jacob och utspelar sig under ett sommarlov i Stockholm. De lär känna varandra när de på några av sommarlovetets första dagar går en matlagningskurs som dessutom ska spelas in för att sändas på TV. De tre ungdomarna har alla olika bakgrund och hemförhållanden, men det gör trion dynamisk och vänskapen gror sig allt starkare.

En trivsam och lättläst bok. Välbeskrivna karaktärer och stundvis fladdrar fjärilarna i magen på mig som när jag var "typ 14". =) Rudberg har lyckats väl och jag skulle inte bli vare sig förvånad eller ledsen om det kom en uppföljare till "Tillsammans". 

P.S. Valet av bokklapp föll denna gång på en annan bok, men det kommer ju en födelsedag också! =) D.S.  

image20

Kommentarer
Postat av: Amoroso

Åh vad jag blir avundssjuk. Läsdagbok sedan 1997. Oj. Det är ju det mest fantastiska man kan göra. Vilken återblick! Nästan som en dagbok över ens liv?

2008-01-03 @ 20:05:50
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0