Vi i villa av Hans Koppel

"Vi i villa" av Hans Koppel handlar om Anders som bor i ett villaområde tillsammans med fru och barn. Han spelar innebandy med de andra grannmännen och han har en älskarinna. I området jämför man ständigt och jämt vem som har den finaste bilen och det nyaste köket. Allt borde med andra ord vara som vanligt, men under Anders välstädade yttre börjar saker och ting hända.

En liten, tunn och lättläst bok. Den har ett tydligt avskalat språk, men budskapet är tydligt. Den är både roande och oroande och jag tackar flera gånger min lyckliga stjärna att jag bor i ett anonymt hyreshus. Boken är skriven under pseudonym vilket av naturliga skäl gör det hela än mer intressant. Under läsandets gång får jag av någon anledning en stark känsla av att jag vet vem som skrivit boken. Och när det sedan visar sig att denna person är utgiven av samma förlag som Hans Koppel känner jag mig rätt förvissad om att jag har rätt. Läs boken och gissa du med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0