Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson

Ibland undrar jag om läsupplevelsen av en bok blir större eller mindre av att lyssna på den som ljudbok kontra läsa den i pappersform? Vissa böcker tror jag tjänar på att "lyssnas", andra av att "läsas". Därför väljer jag noggrant vilka böcker jag lyssnar på som ljudbok. "Lyckan hjul" valde jag att lyssna på, eftersom Ingemarsson själv läst in den som ljudbok.

 Boken handlar om de tre kvinnorna, tillika grannarna, Miriam, Nina och Ellinor, bosatta i Sävesta. De är inte särskilt lika på något sätt egentligen. De är i olika åldrar och deras liv ser helt olika ut. Men en dag flyttar en ny granne in. Det är en mystisk kvinna som dessutom verkar bedriva någon slags ljusskygg verksamhet. Detta gör att kvinnornas liv flätas samman.

Kajsa Ingemarsson gör en mycket bra inläsning och det är rent njutbart. Historien är myspysig och lättsam om än något förutsägbar. En skön roman att luta sig tillbaka med i hängmattan eller på standen. Och trots att de är ett tag sedan jag lyssnade på den nu, minns jag den med ett leende på läpparna.   

P.S. Kommer i pocket lagom till midsommar! D.S.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag lyssnar mycket på ljudböcker i perioder, men vissa vill jag läsa, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Katarina Ewerlöf tycker jag läser in bra. Kan du maila mig på [email protected] jag vill fråga något.

2008-06-07 @ 19:25:56
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: Amoroso

De lite "lättare" lyssnar jag gärna på när jag är ute och går medan de tyngre kräver att jag har dem i min hand i traditionell pappersform :-) Kanske resonerar ni andra helt annorlunda?

2008-06-26 @ 18:49:55
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0