100 sätt att rädda världen - Johan Tell

Vad kan vi göra för att rädda världen? Och gör det någon skillnad om jag sopsorterar? I Johan Tells bok "100 sätt att rädda världen" för vi precis hundratalet tips på vad vi som enskilda individer kan göra. Fast egentligen är det bara 99 olika tips eftersom tips nummer 1 och 100 är samma tips.

Lättläst och intressant och kanske en lite väckarklocka när man börjar slöa till lite med miljötänkandet. Den går i ett nafs att läsa ut, och det är en bok man bör äga för att kunna återkomma till. Tur att den då finns i pocketversion också. Då går det åt mindre papper och träd och så. Läs, tänk och reflektera!


Kommentarer
Postat av: Eva Swedenmark

Den ska jag läsa, jag som konstant har dåligt samvete för att jag inte sopsorterar bättre t ex. Verkar inte vara boken som ger förlamande dåligt samvete heller utan mera råd om hur man ska bli en bättre miljömänniska... tack för tips!

2009-04-26 @ 22:58:34
URL: http://evaswedenmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0