Den du inte ser av Mari Jungstedt

Sommaren är bara i sin linda när Helena Hillerström hittas mördad på stranden efter en morgonpromenad med sin hund. Av förklarliga skäl blir hennes sambo anhållen för mordet då det kommer till polisens kännedom att han och Helena bråkat kvällen innan och att han dessutom givit henne en örfil. Detta inför flera av parets gemensamma vänner.

Men när ytterligare en kvinna, Frida Lindh, hittas mördad har polisen anledning att revidera sin misstanke. För visst påminner de båda morden om varandra?

"Den du inte ser" av Mari Jungstedt är den första boken Jungstedt skrev om Anders Knutas och hans kollegor vid polisen på Gotland. Och eftersom jag har en stark vilja att läsa böcker i rätt ordning, och önskade mig något lättsmält, valde jag därför att ta med mig denna på semestern till Thailand.
 
Men gud så tråkig den var! Jag suckade och jag stönade och jag fick verkligen kämpa mig igenom den. Och nej! Jag är inte imponerad och jag är så ledsen att jag valde Jungstedts första bok. Kanske är de påföljande böckerna bättre? Men tyvärr så har jag läst färdigt Jungstedt. För alltid.  


Kommentarer
Postat av: Ango

Vad tråkigt att du inte gillade hennes bok. Jag tror att om du inte gillade den här, så gillar du inte de andra heller, för de är väldigt lika allihop. I dina kläder hade jag också lagt ner henne ;).

Jag gillar böckerna, just för att de ger en stunds verklighetsflykt och de är okomplicerade, vilket gör att jag gillar de när jag läser dem, men så fort jag slagit igen boken har jag glömt vad den handlade om, tyvärr.



Kram

/Ango

2009-01-08 @ 14:20:03
URL: http://bokfilm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0