Otrogen på öppen gata av Belinda Olsson

Har precis läst ut årets andra bok och den kommer jag snart att blogga om. Den har påverkat mig så till den grad att februari INTE kommer att se likadan ut som alla andra månader det här året. Jag ser det som ett sätt att lära mig något om mig själv och min samtid.

Men. Alltså. Ibland är det skönt att läsa utan att behöva tänka. Att läsa litteratur som inte förändrar ens liv och som inte behöver reflekteras kring. "Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson är en sådan bok. (Boken är en fristående fortsättning av boken "Gravidchock! Reporter erkänner" som du kan läsa mer om här.)

Agata Hansson är tillbaka och det med besked. Gravidchocken har övergått i en bebischock. Och knappt har hon hunnit finna sig tillrätta i vardagen som mamma innan hon börjar längta tillbaka till jobbet. Och när tidningen behöver någon med erfaranhet som snabbt kan rycka in är inte Agata sen att tacka ja. Agata njuter av att vara tillbaka i hetluften på redaktionen och den snygge vikarien Andy går inte heller av för hackor...

Lättläst och underhållande för stunden. Jag skrattar högt och gott några gånger, men får också bitvis ont i magen av Hanssons framfusighet och brist på "feeling". Läs om du har lust eller inte orkar tänka! Eller har en lång flygresa framför dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0