Borta bäst av Sara Kadefors


Recensionsexemplar från Piratförlaget. Litteraturum tackar för ett gott samarbete! Recensionsdatum 26 aug 2009.

Utgivningen av Sara Kadefors "Borta bäst" inföll i samband med vår semesterresa därav den något sena recensionen från min sida.

Sylvia bor i sin bil intill ett IKEA-varuhus, dricker gratiskaffe i varuhusets restaurant och äter av den mat andra varuhusgäster lämnat. Ibland tar hon sig en välförtjänt tupplur på sängavdelningen och sin personliga hygien sköter hon på en av varuhusets toaletter. Gärna tidigt på morgonen då de fortfarande är rena och fräscha. Hon väcker inte någon större uppmärksamhet denna kvinna, men varför har hon hamnat här? Vilket är misstaget hon begick som ledde till att hon förlorade allt och hamnade i den här situationen?

Baksidestexten på boken är fantastiskt lockande och intressant och jag kastade mig in i boken med liv och lust. Inledningen känns lovande och Kadefors bygger upp mina förväntningar på ett skickligt sätt. Men dessvärre lyckas hon inte ända fram. Plötsligt tycker jag att det som sker med historien är orealistiskt och fiktionartat och jag har svårt att ta den till mig. När så orsaken till Sylvias förlust uppdagas är det närmast pliktskyldigast som jag läser boken färdigt. Den på baksidan av boken utlovade humorn går mig helt förbi och läsupplevelsen är närmast en "jaha-upplevelse".   


Kommentarer
Postat av: Fru E

Äntligen någon som tycker som jag! ;-) Läs gärna recensionen på min blogg.

2009-09-08 @ 16:01:59
URL: http://www.frue.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0