Pocket och Prassel 2.0 - Svar på frågorna

Här kommer svaren på frågorna i Pocket och Prassel 2.0.

* Vilken genre är du mest förtjust i?

Jag gillar det mesta, men är svag för nordiska författare och väl skrivna kriminalare. Jag tycker också om relationsromaner.

* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit...

Marianne Fredriksson, Karin Alvtegen, Liza Marklund, Camilla Läckberg, Henning Mankell, Roslund & Hellström, Unni Drougge, Håkan Nesser, Lina Forss, Stieg Larsson, Kajsa Ingemarsson, Anne Holt

* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?

Önskar mig volymen med alla tre böckerna om Alberte av Cora Sandels.

* Vilken genre vill du absolut inte läsa?

SF och Fantasy går bort helt! Jag är inte så intresserad av chiclitt (vilket inte är samma sak som en väl skriven relationsroman).

* Vilken författare vill du absolut inte läsa?

Peter Robinson, Sara Blaedel, Patricia Cornwell 


* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det  - och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?

Jag letar efter "Kostym" av Ninni Holmqvist och skulle bli jätteglad för ett läst exemplar.

* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?

Nja, jag älskar att läsa böcker som är sprillans nya...

* Läser du andra språk än svenska?

Nej, inte om jag slipper. =)

* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?


Dricker kaffe och svart te. Rött och grönt te bara undantagsvis.

* Vilken slags godis gillar du?


Choklad förstås! Marianne, likörkarameller, salt lakrits (gärna supersalta), "Gott och blandat", Zoo. Tycker inte om söt lakrits och godis med violsmak, men det mesta i övrigt som är smått och gott!

* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Yoghurtdoppade cashewnötter och bananer är gott! Och andra nötter tycker jag också om!


* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk...)?


Nej, jag är lyckligt lottad!

* Annat som du vill lägga till..?

Jag önskar mig pocketböcker där texten inte är pytteliten, eftersom jag har så svårt att läsa då.

Min mailadress är [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0