The Secret av Rhonda Byrne

För en tid sedan hade jag nöjet att träffa en energicoach. Vad som förde mig dit är en historia i sig, men det var en spännande och lärorik upplevelse, som jag fortfarande bär med mig. Han hade just den här boken i sin bokhylla och tyckte att jag skulle läsa den. Och när jag inte fick tag i den på svenska nog fort, valde jag att lyssna på den. På engelska! Jag anser mig inte vara någon baddare på det engelska språket, men den här gången var det ingen match.

"The Secret" eller "Hemligheten", som den heter på svenska, är skriven av Rhonda Byrne. Kort och gott skulle man kunna säga att boken förmedlar praktisk kunskap hur man blir mästaren i sitt eget liv. Här lär man sig tillämpa "The Secret" på alla delar i sitt liv för att uppnå exempelvis goda relationer, lycka och hälsa. Budskapet handlar om att utnyttja sin egen inre kraft i alla delar i sitt liv.

Lättlyssnad och lättförståelig. Inte helt olik andra böcker jag läst i ämnet, men det gör den ju inte mindre intressant. Kanske ökar det trovärdigheten i metoden om fler har upptäckt att den verkligen fungerar? Jag har själv praktiserat "The Secret" med förbluffande resultat, även om det inte innebar några omvälvande förändringar i mitt liv precis. Ett stort plus att varje kapitel har en sammanfattning vilket gör att man snabbt kan uppdatera sig. Och ett litet minus till alla entusiastiska amerikaner som ger mig "sekt-känsla". Läs och ta till det DU vill ta till dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0