Det andra målet av Jonas Karlsson

Ibland händer det att jag funderar på hur mycket eller hur lite det är bra att ha hört om en viss bok när man själv bestämmer sig för att läsa den. Hur mycket spelar förväntningarna på boken in i själva läsupplevelsen? Är det bättre att inte ha hört något alls och själv ge sig in i den med oförvanskat sinne?

Jag hade inte hört så mycket om Jonas Karlssons "Det andra målet" när jag sprang på den på biblioteket. Jag lånade den mest för att jag var nyfiken om han kunde skriva också. Inte bara vara skådespelare.

Novellerna handlar om människor, egentligen vilka om helst, men som ändå sticker ut ur mängden när man kommer dom in på livet. Och för att inte förstöra din läsupplevelse nöjer jag mig så. Jag vill inte ta ifrån dig aha-upplevelserna jag upplevde, nyfikeheten som drev mig framåt eller de sanningar jag upptäckte om mig själv.

Jo han kan skriva också Karlsson. Och jag tycker du ska läsa boken om du är nyfiken på om du håller med mig.

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0