Champagneflickan av Caroline L Jensen

Listan med obloggade böcker har växt på sig, så nu är det väl dags att jag tar mig i kragen igen. Funderar som bäst på om jag ska ta mig till Bokmässan i Göteborg i september. Själen har lust, men det är tveksamt om kroppen skulle orka med. Får klura lite till. Fjolårets mässa var för mig en personlig succé. Levde läääänge på den upplevelsen...

"Champagneflickan" av Caroline L Jensen är en sann historia om en Malmötjej som av olika olyckliga omständigheter börjar arbeta som strippa i Köpenhamn. I boken får vi följa Caroline och hennes arbetskamraters liv kantat av glädje, sorg, kamratskap och kanske en gnutta kärlek. Men också av sex, våld, alkohol, tungt nattarbete och de stora pengarna

Intressant läsning då Jensen både försökt, och faktiskt dessutom lyckats med, att berätta historien med stor självdistans. Boken rymmer vare sig någon romantiserad bild av sexindustrin eller något försvarstal. Inte heller innehåller den något moraliserande utan bara "så här var det". En unik inblick i en annars sluten värld och som faktiskt gett mig en del av svaren på de frågor jag haft om varför man väljer att arbeta i den här branchen. Läses med öppet sinne!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0