Att välja glädje av Kay Pollak

Fundera en stund över följande meningar. "All förändring börjar med mig själv". "Jag ensam har ansvar för de tankar jag tänker".

Kay Pollaks bok "Att välja glädje" är en lättläst och lättillgänglig bok om hur du, och jag, kan förbättra våra relationer och på så sätt må bättre själva. Den handlar om att vi har ett val, även när det gäller de tankar vi tänker. Och att vi faktiskt kan förändra vårt sätt att tänka med enkla medel.

Boken torde tjäna på att läsa långsamt och med tid för eftertanke. Boken innehåller också några övningar som både är roliga och spännande att göra. Jag fick mig både en och två aha-upplevelser och kan varmt rekommendera boken. Jag har fortfarande en hel del att jobba med, för det är ju när boken är utläst som det verkliga arbetet börjar. Läs! Fundera! Reflektera! 


Kommentarer
Postat av: Ango

Jag älskar Kay Pollack. Den här boken, liksom hans första, är otroligt tankeväckande. Har haft förmånen att lyssna på föreläsning med honom ett par gånger, och han är otroligt inspirerande att lyssna på. Han har blivit min guru helt enkelt ;).



Kram

/Ango

2009-01-08 @ 14:14:48
URL: http://bokfilm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0