Taxi av Alexandra Pascalidou

Den här gången har jag helt farnkt snott baksidestexten, som jag tycker beskriver boken så fantastiskt bra. Även denna bok är faktiskt signerad av "kärlek och respekt".

"Taxichaufförer skär genom samhället i sina bilar. De har blicken i backspegeln och örat mot asfalten. De kör oss till bröllop och begravningar, till akuten eller till älskaren mitt i natten. Detta är deras historier. Följ med in i fängelser och fuktiga källarlokaler, till vackra villakvarter och lyxkrogar - från New York till Nairobi. Taxi är tjugotre resor, tjugotre livsöden från en värld i rörelse."

En lättläst och intressant bok. Den del historier är mer osannolika än andra, men för den skull inte helt säkert påhittade. Många av chaufförernas livsöden berör mig på djupet, och startar en tankeprocess även efter att historien är slut. En bok som jag inte anser ska sträckläsas utan läsas pö om pö när andan faller på. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Den boken har jag tänkt läsa länge, den verkar rolig och intressant =)

2009-06-30 @ 16:17:16
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: Julia

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-13 @ 00:58:54
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0