Berlinerpopplarna av Anne B Ragde

Är det någon bok du ska fynda på bokrean i år? Jag rekommenderar varmt denna! Jag såg nämligen av en händelse att Bokus har den på sin kommande bokrea.

"Berlinerpopplarna" är den första boken i en triologi av Anne B Ragde. Boken handlar om de tre bröderna Tor, Margido och Erlend. Tor är den äldste brodern som tagit över jordbruket på den gamla släktgården. Margido är mellanbrodern med en yrkeskarriär som begravningsentreprenör. Och Erlend är dekoratör och familjens svarta får som lever i en homosexuell relation i Köpenhamn. När modern blir akut sjuk samlas de tre bröderna kring hennes dödsbädd igen efter många års bortavaro. Och dessutom blir ytterligare en familjemedlem introducerad i familjen, Torunn, Tors vuxna dotter som ingen tidigare känt till att hon ens existerat.

En varm, kärleksfull och härlig historia. En bok som bet sig fast och gav mig en skön känsla i bröstet i flera dagar. Boken är välskriven och en riktig bladvändare. Bok nummer två är utkommen på svenska och heter "Eremitkräftorna" och det är inte utan att jag spar lite på den. Bok nummer tre är inte ännu utkommen på svenska, men väl på norska. Om någon känner sig hågad? 

image30



Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har förhandsbeställt den från AdLibris! :-)

2008-02-12 @ 13:08:54
URL: http://annikasbokblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0