Mordet på Harriet Krohn av Karin Fossum

Efter Lessing kände jag att det var dags med en skön lättsam krminalroman och då föll valen på "Mordet på Harriet Krohn" av Karin Fossum. Och då kan man fråga sig varför? Mest för att den stod i ögonfallande höjd på biblioteket antar jag...

Boken handlar om Charlo, en frånskild, arbetslös, fd spelmissbrukare. Han har en dotter han inte har någon kontakt med längre och vänner har han inga heller. Han bestämmer sig för att genomföra det vattentäta mordet på en ensamstående änka en mörk novemberkväll. Tanken är att han ska bli kvitt sina skulder och kunna börja leva ett nytt liv. Men allt går inte riktigt som han tänkt sig. Naturligtvis.

Men sicket sömnpiller! Det tog mig en hel evighet att komma igenom boken och fascinationen jag läst andra skriva om; vari består den? Ödslar inte mer energi på att utröna besvikelsen ytterligare. Men har du möjlighet att välja någon annan bok? Gör det!

image29




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack för grattis! Din blogg har jag inte hittat till tidigare, men nu ska jag läsa och se om jag kan hitta nåt bra boktips =)

//Kerstin

2008-02-07 @ 18:12:49
URL: http://designk.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Jag har också läst boken och håller med dig om att den är trist. Dock tog det inte så lång tid för mig att läsa ut den, men den är inte alls lika bra som hennes övriga böcker.

//Kerstin

2008-02-10 @ 19:01:18
URL: http://designk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0