Hey Dolly av Amanda Svensson

Prag var fantastiskt! Staden är vacker och trivsam. Tempot lugnt för att vara en storstad och det tilltalar min annars rätt stressade själ. Och dessutom har jag hunnit läsa. Ja, till och med mer än jag hade trott att jag skulle göra.

"Hey Dolly" av Amanda Svensson läste jag för en tid sedan. Detta är den blott 20 år gamla Svenssons debutroman. Den handlar om Dolly, som bor i Malmö och som tycker knark är sexigt. Hennes pojkvän heter Mårten och irriterar henne. Hennes bäste vän heter Marwin. Marvins största utmaning är att få Dolly att leva i verkligheten. Väninnorna till Dolly verkar ha en inbördes tävling om vem som har skevast självbild. Och rockstjärnan. Är det bara Dolly som ser honom? 

En lättläst och för stunden trivsam roman att drömma sig bort i. Språket svänger och mitt älsklingscitat är "Min förkärlek för fula ord orsakar ibland dålig stämning på släktkalas." Spännande att läsa en roman skriven om och av en ung tjej. Och det lär inte bli den sista om jag får gissa.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Nej det har jag inte, fast det kanske jag borde göra :D

2008-06-23 @ 21:21:05
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: hemlig bokvän

Hej hej!



Igår köpte jag både pocket och prassel till nästa paket. Så nu ska jag bara vänta på att jag får skicka iväg det.



Hann du läsa förra boken under Prag-resan? I så fall, vad tyckte du?



Ha D bäst

// Hemliga bokvännen

2008-06-24 @ 15:52:56
Postat av: Ingela

Till min hemlige bokvän!



Visst hann jag läsa boken när jag var i Prag! Jag tyckte om den, men tyckte den tappade lite mot slutet. Men det är en stark debut och jag hoppas hon kommer att skriva fler böcker. Gillade hennes språk! Kommer att skriva mer om boken när jag "bloggar" den.



Vad spännande att det snart kommer paket igen! =)



Allt gott!

2008-06-24 @ 20:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0