Nej! Jag vill inte gå med i en bokcirkel av Virginia Ironside

Marie Sharp är ensamstående, ska snart fylla sextio och ser med tillförsikt fram emot att åldras. Hon har ingen lust att gå med i en bokcirkel och funderar skarpt på att ge upp sexlivet helt. Hon har ett rikt socialt liv och hon behöver inte utge sig inte för att vara yngre än hon är. Hon är nöjd med livet och ser bara fördelarna med att bli äldre. Och när hon äntligen får ett barnbarn att lägga tid på är lyckan total.

Nja.Nej. Jag blev besviken på den här boken. Enligt utsago skarpsinnig, men jag håller inte med. Vresig?  Ja visst! Rolig? Nej, inte det minsta. Läs något annat om du inte själv närmar dig 60 och kan ha viss behållning av eventuell igenkänninsfaktor.


Kommentarer
Postat av: Hundöra

Hmm, köpte själv den här boken på senaste bokrean och hoppades på en riktig rolig bok. Trodde att det kanske var lite chicklit stuk men med en äldrekvinna. Få se vad jag tycker när jag läst den, men mina förhoppningar är inte så höga nu. :)

2008-06-28 @ 16:57:06
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0