Agnes hjärta Edward av Lina Forss

Vad hände med bloggande kan man fråga? Samma kväll jag skrev föregående inlägg bestämde jag mig för att resa till USA. Nästa torsdag. Jag har således fullt upp med att planera min förestående resa. Tänk vad man hinner läsa på 24 timmar! För det är vad resan tar, tur och retur.

Idag är dagen D. Idag kommer Lina Forss bok "Agnes hjärta Edward" ut i handeln. Agnes är gift med Ragnar och tillsammans har de två barn, Noah och Kim. De bor vackert på Djurgården och lever ett ekonomiskt välordnat liv. Hon arbetar som författare och har rönt stora framgångar med sina böcker. När Edward, som är konstnär, gör entré i Agnes liv (eller är det Agnes som gör entré i Edwards liv?) förändras allt. Agnes och Edward faller handlöst för varandra! Agnes är en komplex personlighet som bitvis balanserar på gränsen till att vara riktigt tokig. Men Edward älskar Agnes för precis den hon är.
 
Forss har skrivit en fantastiskt vacker kärlekshistoria i poetiska ordalag. Boken bör läsas sakta och med eftertanke. (Jag som vanligtvis är en "snabbläsare", valde att bara läsa 10 sidor åt gången för att inte tappa bort just språket.) Gestaltningen är proffsig såvida den är önskvärd. (Har Barbiebarnen några ansikten månne?) En bok som andas tro på den stora kärleken, och att den ska behandlas med respekt.  En av de största läsupplevelserna på mycket länge. Läs och njut - du lyckliga som har den oläst! För "Agnes hjärta Edward" blir Lina Forss stora genombrott!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ÄLSKAR Lina Forss och hennes tidigare böcker! Då har jag något att se fram emot alltså :). Så den släpps idag. Kan vara ett bra sätt att fira världsbokdagen på va?

2009-04-23 @ 08:40:56
URL: http://bokofilm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0