Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson

Nu... Nu... Nu är jag igång igen! Håll i hatten för nu är jag på g igen! Är det månne solen som gett mig sådan energi och läslusta igen?

Ungdomarna Wilma Persson och Simon Kyrö blir mördade när de dyker efter ett störtat flygplan i Vittangijärvi. Någon ser helt enkelt till att de inte kommer upp nerifrån djupet igen. Men vem? Och varför?

Än en gång korsas vägarna för Anna-Maria Mella och Rebecka Martinsson när ännu en mordutredning tar sin början i norraste norr av Sverige. Larsson skriver som hon brukar; rakt på sak och utan krusiduller. Underhållande bok om än lite tunn intrig. Eller kanske inte? Det enda jag har svårt för är den Kallentoftska metoden att låta de döda komma till tals. Det tycker jag inte om. Inte alls. Men annars har hon hantverket Larssonskan. När kommer nästa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0