Busters öron av Maria Ernestam

Frågan är om inte denna bok var den största läsupplevelsen under 2008. Låt mig presentera "Busters öron" av Maria Ernestam! Och lyckliga du om du inte läst den redan!

Boken handlar om Eva, som ömt vårdat sina rosor i sin trädgård i alla år. När hon fyller 56 år får hon en dagbok i födelsedagspresent av sitt ena barnbarn och i den börjar hon skriva om det liv hon levt. Ett liv som tar sin utgångspunkt i ett beslut hon fattat redan som 7-åring. Eva skriver om uppväxten tillsammans med en självcentrerad och komplicerad mamma, som kommer att påverka henne för alltid, och om den stora kärleken hon fann och förlorade...

Ett relationsdrama när det är som bäst! Ernestam har en förmåga att finna subtila formuleringar som får dramatiska konsekvenser och jag är full av häpnad över de vändningar boken tar. Ernestam är en mästare både med språket och  berättelsen är underfundig. Jag valde att lyssna på boken med uppläsning av Eva Röse, som även hon får högsta betyg för sin uppsats. Läs, läs, läs! En bok som för övrigt lämpar sig väl för en bokcirkel att läsa och diskutera.


Kommentarer
Postat av: Ango

Den här boken har stått i min bokhylla länge nu, men jag har inte kommit mig för att läsa den. Dags att göra det snart ;).



Kram

/Ango

2009-01-02 @ 09:56:38
URL: http://bokfilm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0